Vožnja postaja vedno bolj varnatudi zaradi množice vgrajenih senzorjev, ki vozniku pomagajo pri preprečevanju nesreč. V letu 2022 je vrednost naprednih asistenčnih sistemov znašala 30,9 milijard ameriških dolarjev do leta 2030 pa se bo vrednost več kot podvojila na celih 65,1 milijard ameriških dolarjev, saj bo vse več vozil opremljenih z eno izmed oblik naprednih asistenčnih sistemov.
Senzorji so nameščeni za lakiranimi plastičnimi prigradnimi deli in največja skrb proizvajalcev avtoreparaturnih lakov je, da novi sloji laka ne bi motili oddajanja in sprejemanja signala:
- Zaznavanja pešcev
- Preprečitve trka
- Nadzora hitrosti
- Samodejnega zaviranja
- Pregleda nad mrtvimi koti
Proizvajalci vozil v svojih tehničnih notah obveščajo kako debeli so lahko posamezni nanosi in kašne vrste materialov sploh lahko lakiramo na vozilo. Preden se lotite popravila zato vedno preberite navodila proizvajalca vozila.
Kot proizvajalci premium avtoreparaturnih lakov smo na prihodnje izzive že pripravljeni. Uni in biserne nianse signalov načeloma ne motijo, visoka koncentracija aluminija v kovinskih barvah pa lahko povzroči občutne motnje. V Axaltinih referenčnih laboratorijih zato po posebej interno razviti metodi preverijo vpliv aluminijastih delcev na radarske signale.
V naših programih za iskanje receptur so recepture kritičnih nians opremljene z novo ikono, ki ličarju pove, da je niansa primerna za lakiranje vozil z naprednimi asistenčnimi sistemi. Spremenjene koncentracije oz. vrste aluminijastih delcev v recepturah lahko v najslabšem primeru privedejo do odstopanja v niansi, zato je potrebno ob izboru takšne recepture nujno lakirati testno kartico in potem sprejeti odločitev o postopku lakiranja.